joi, 24 iulie 2014

Rezistăm la supărare?

Mânia, furia, supărarea....cum reacţionaţi atunci când cineva (apropiat sau necunoscut), te face să te superi. Îţi spune ceva urât...sau poate subtil, cu substrat cum se practică în ziua de azi...?
Bate şaua să priceapă iapa.
Pentru mine e foarte greu, încerc să mă abţin, măcar cu gura să nu scot cuvinte grele...dar ce facem cu gândul? Cum îl liniştim?
Cu Doamne Iisuse, nu?

Prea multe întrebări...
Am avut o chestie minoră cu un om într-un  magazin şi am încercat, m-am stăpânit...nu am zis nimic. Pe drum mă bodogăneam singură în mintea mea. Mai mult cu o seară înainte...şi nu cred că întâmplător...citeam asta:

Cartea Domnului Vasile Marcu Povestiri din copilăria tatălui meu şi din viaţa mamei Floarea


Unu dintre personajele povestirilor, de fiecare dată când era supărată sau necăjită de cineva, ea îi răspundea: Să te umple Dumnezeu de sănătate şi înţelepciune, sau, Bunul Dumnezeu să te ierte şi să te binecuvânteze, sau N-am nicio vrednicie înaintea lui Dumnezeu să mă cinsteşti cu vorbele astea sau Îţi mulţumesc frate (soră) că mă ajuţi să mă îndrept. ...şi multe altele.

Cartea este micuţă, dar plină de înţelepciune, ca dealtfel toate cărţile domniei sale.

....şi revenind la mânie...să ne ajute Bunul Dumnezeu să o stingem cu apă liniştită şi limpede.

Am revenit să spun că am citit şi ce a spus Irina despre mânie....despre Înţelepciunile lui Solomon...avem multle lucruri de învăţat.

Cu mult drag...                               

2 comentarii:

  1. Ma gandeam la acelasi lucru zilele trecute... Am dat intamplator intr-o carte (Dragostea, cum sa o dobandim, cum sa o pastram) de un sfat foarte intelept: spunea ca atunci cand iti vine sa zici ceva urat sau sa bodoganesti, sa incerci sa spui "Slava Domnului!" in loc. Nu e usor, dar e o varianta :) Asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Variante cred ca sunt multe, important e sa ne straduim sa le adoptam, sa zic asa, in mintea noastra. Pr. Teofil Paraianu spunea ca pe gandul rau sa-l alungi cu un gand bun. Doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...